Matching Grant Projekti Etiopiassa #67549

Finot Rotaryklubi Addis Abebassa ja San Fransiscon Rotaryklubi U.S.A:ssa vastaavat projektista Etiopiassa. Jälkimmäinen hallinnoi koko projektia, jonka tarkoituksena on kehittää kirjastopalveluja Addis Abebassa ja sen ympäristössä yhteistyössä "Ethiopia Reads"- nimisen järjestön kanssa. Tämän järjestön tarkoitus on tukea lasten kirjojen julkaisemista, lukemista ja koulutusta Etiopiassa. (www.ethiopiareads.org). Projektin avulla tullaan perustamaan 13 uutta kirjastoa olemassaoleviin kouluihin kaupungeissa ja maaseudulla Etiopiassa.

Projektin kokonaiskustannuksiksi on hyväksytty 75.000 US$, josta TRF maksaa 25.000 US$ ja klubit ja piirit 50.000 US$. U.S.A:n klubien lisäksi mukana on klubi Dusseldorfista ja 4 klubia Suomesta: Herttoniemi (1000 US$), Kajaani, Eira ja Hki-International.

Projekti on nyt päässyt alkuun ja kestää tammikuusta 2009 ja kesäkuuhun 2010.