Herttoniemen Rotaryklubin kummilapsiprojekti

Kummilapsemme Dawit Asmare Tibebu Addis Abebasta

Rotaryjärjestö on päättänyt että pääasiallinen avustuskohde RI:n osalta tänä (RI 100 v. 2005) ja tulevina vuosina on Kauko-Idän tsunamiuhreiden auttaminen ja tukeminen. Pohtiessaan asiaa klubimme hallitus on todennut kansainvälisen tsunamiavustuksen olevan niin massiivinen ettei klubimme pieni osuus vaikuttaisi kovinkaan paljon, sinänsä erittäin tarpeelliseen ja hyvään asiaan. Hallitus päätti tukea jotain tahoa, joka ehkä jää suurten katastrooffien varjoon, mutta silti on tärkeä ja antaa mahdollisuuden parempaan elämään lapsille jossain kehitysmaassa.

Kohteemme on kummilapsiprojekti Etiopiassa, jota tuemme Interpedia ry:n kautta. Addis Abeban koulutuskeskuksessa, German Church School-GCS, käy koulua poika Dawit Asmare Tibebu, synt. 20.06.1997. Tuemme häntä ja hänen perhettään sekä koulun yhteydessä toimivaa koululaisten terveysklinikkaa n. 600:lla per vuosi. Sitoudumme tähän projektiin moneksi vuodeksi, eli kunnes Dawit seisoo omilla jaloillaan. Lisätietoa projektista ja sen etenemisestä annan klubikokouksissa ja kotisivullamme.

Sten Enholm Presidentti 2004-2005