IC-retki Söderskäriin 7.8.2007

Herttoniemen Rotaryklubi järjesti 7.8.2007 Inter City -tapahtumana retken Söderskärin majakkasaarelle. Retki järjestettiin avec-tilaisuutena ja sille osallistui yhteensä 51 henkeä Herttoniemen, Vuosaaren ja Itä-Helsingin klubeista. Merimatkat sujuivat mukavasti Maiju Saaren kipparoimalla IHA Line-sin Merisaraste-laivalla ja perillä vietettiin 2 tuntia tutustumalla saariin ja majakkaan, jonka huipullekin päästiin kipuamaan. Matkan aikana Olavi Stenman riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksesta kertoi keskusradion välityksellä koko retkikunnalle hylkeistä ja niiden suojelutarpeesta. Retkeä suosi aurinkoinen, tyyni ja lähes helteinen sää, ja tunnelma oli sen mukainen. Matkalla nautittiin myös majakkamestarin retkimenu ja paluumatkalla keksittiin juhlinnan kohteeksi mainio kipparimme, jonka syntymäpäivä oli juuri elokuun 7. päivä.

Valokuva-arkistossa on presidentti Erkki Iluksen ottama kuvasarja retkeltä.

Kuvat Erkki Ilus