Käätyjenvaihtojuhla 2011

Itäisen Helsingin (Herttoniemen, Itä-Helsingin ja Vuosaaren) Rotaryklubien yhteinen käätyjenvaihtojuhla pidettiin Puotilan kartanossa 20.6.2011. Tilaisuuden järjestelyistä vastasi Itä-Helsingin klubi, ja seremoniamestarina toimi sen presidentti Osmo Mettänen.

Ennen juhlallista käätyjenvaihtoa, jossa jokaisen klubin kautensa lopettava presidentti luovutti presidentin käädyt ja rintamerkin alkavan kauden presidentille, Herttoniemen klubin ’vielä virassa ollut’ presidentti Markku Paavola jakoi PHF -huomionosoitukset (kunniakirjan, mitalin ja rintamerkin) klubin neljälle edelliselle presidentille Risto Noopilalle, Erkki Ilukselle, Pekka Partoselle ja Leena Turuselle. Veli Erkki kiitti kaikkien puolesta PHF-tunnustuksista ja kannusti klubilaisia myös jatkossa palveluprojekteihin osallistumiseen.

Käätyjen vaihdossa Markku Paavola luovutti Herttoniemen klubin jo viidenkymmenen aikaisemman presidentin kaulassa olleet käädyt Markus Kinkun harteille. Uusien presidenttien puolesta puhunut veli Markus totesi, että koska hänet oli valittu tähän vaativaan tehtävään melko uutena rotarina, niin siinä tapauksessa, että jos hän epäonnistuu tehtävässä, vastuun saavat kantaa ne, jotka hänet valistivat. Mutta jos hän onnistuu, niin hän ottaa mielellään kyllä kaiken kunnian.

Tilaisuuden viimeisen puheenvuoron käytti niin ikään toimivuottaan lopetteleva piirikuvernööri Hannu Ervamaa, joka oli kunniavieraanamme.  Sali oli viimeistä sijaa myöten täynnä rotareita aveceineen, saimme taas kerran nauttia Itä-Helsingin Musiikkiopiston tasokkaista esityksistä ja tunnelma oli niin kesäinen kuin vain juhannuksen alla voi olla.

Lisää kuvia tilaisuudesta löytyy jäsensivujen kuva-arkistosta.