Herttoniemen rotaryklubin joulukirkko ja -juhla 20.12.2011 Kulosaaren kirkossa ja seurakuntasalissa

Herttoniemen Rotaryklubi aloitti joulun vieton perinteellisesti Kulosaaren kirkossa pidetyllä jouluhartaudella ja viereisessä seurakuntasalissa järjestetyllä juhlalla jouluaterioineen. Kirkossa puhui perinteiseen tapaan klubiveljemme rovasti Pertti Luumi.

(Linkki Pertti Luumin saarnaan)

Juhlan järjestelyistä vastasi klubin tuleva presidentti (Jorma von Hertzen), kuten traditioihin kuuluu. Jouluateria oli muutoin perinteinen paitsi, että joulukinkun sijaan tarjottiin poronkäristystä. Ei kuitenkaan joulupukin poron. Ohjelmassa oli Itä-Helsingin Musiikkiopiston tarjoamia laadukaita musiikkiesityksiä ja joululauluja säesti klubiveljemme Juha-Pekka Putkonen musiikkiopiston vararehtorin auktoriteetilla.

Puheitakin pidettiin. Ei joulujuhlaa ilman Harry Blässarin puhetta. Tällä kertaa liikuttiin Vietnamin ja Bangladeshin maisemissa. Hiljakkoin klubin seuraavaksi president electiksi valittu Jukka Ingman teki itseään tutuksi klubilaisille ja aveceille hieman laajennetulla miniegollaan.

Juhlaväen purkautuessa seurakuntasalista ulos kirkonmäelle, vastassa eivät olleetkaan kirpeä pakkanen ja hanget korkeat nietokset, kuten edellisinä vuosina, vaan vesisade ja vihreät nurmet.