Herttoniemen rotaryklubin vierailu Eduskuntaan 28.2.2012

Vierailulle osallistuneet Herttonimen Rotaryklubin jäsenet yhteiskuvassa.

Eduskuntavierailu 28.2.2012 kansanedustaja Sari Sarkomaan vieraana

Kokoonnuimme perinteiseen viikkokokouksen kellonaikaan Eduskunnan päärakennuksen uuden vierassisäänkäynnin aulaan, josta kansanedusta Sari Sarkomaan avustaja Helen Fils nouti meidät Eduskuntaravintolan kabinettiin kahvin ääreen.

Vierailulle osallistui 19 Herttoniemen Rotaryklubin jäsentä ja/tai avecia.

Klubin historiikin luovutus kansanedustaja Sari Sarkomaalle

Edustaja Sarkomaa kertoi ajankohtaisesta poliittisesta tilanteesta niin valtakunnan kuin Helsingin kaupungin osalta. Alustuksessa ja keskustelussa nousivat esiin mm. Euroopan ja erityisesti Kreikan taloustilanne, kuntauudistus, valtiontalouden tasapainottaminen, kannustus työntekoon, koulutusjärjestelmän kehittäminen, tarkoituksenmukaiset palvelut, Guggenheim -museo jne.

Kokonaisvaltaisen keskustelun jälkeen klubi kiitti kansanedustaja Sarkomaata mahdollisuudesta vierailla eduskunnassa ja kiitoksena vierailusta presidentti Markus Kinkku luovutti emännälle klubin 50-vuotishistoriikin.

Vierailu jatkui kierroksella eduskunnan päärakennuksessa. Siirryimme Valtiosalin kautta lehtereille seuraamaan toviksi vielä käynnissä ollutta Kreikka -keskustelua.

Markus Kinkku, presidentti 2011-2012