Vaihto-oppilaat 2009 - 2010

Vaihto-oppilaamme lähtee Meksikoon

Töölön yhteiskoulun lukion oppilas Mariel Savelius lähtee Meksikoon vuoden vaihto-oppilaaksi Herttoniemen Rotaryklubin lähettämänä. Klubilla oli useampia hakemuksia vaihto-oppilaaksi ja klubin hallitus valitsi Marielin ja esitti asian piirille viime syksynä ja se tuli hyväksyttyä

Mariel harrastaa musiikkia (piano, huilu) , urheilua (koripallo, laskettelu, seinäkiipeily, lumilautailu, uinti) ja hän asuu Jollaksessa vanhempiensa kotona. Hänellä on hyvä englannin kielen taito ja kohtalainen saksan ja espanjan, jonka hän uskoo kehittyvän Meksikossa melkoisesti. Mariel on käynyt vuoden Töölön Yhteiskoulun lukiota.

Mariel kävi esittäytymässä klubissamme viikkokouksessa 2.6.2009.

Daniel Ramirez Meksikosta tulee meille vaihto-oppilaaksi

Klubimme vaihto-oppilaaksi rotaryvuodeksi 2009 - 2010 saapuu Meksikosta joulukuussa 18 vuotta täyttävä Daniel Ramirez. Hän on syntynyt Chihuahuassa Meksikossa ja asuu tunnin matkan päässä Mexico Citystä, Pachuca- nimisessä pienessä, 300.000 asukkaan kaupungissa. Hän on perheen kuopus ja hänellä on sisar Laura (18) ja veli Miguel (21). Isä työskentelee kirjanpitäjänä (Public Accountant) valtion verovirastossa ja äiti on psykologi, jolla on vastaanotto kotona.

Daniel käy Suomessa Kulosaaren yhteiskoulun lukiota. Hän kertoo pitävänsä koulussa matematiikasta ja hän on hyvin urheilullinen. Pienestä pitäen hän on harrastanut tennistä tuntikausia päivittäin ja on voittanut monia paikallisia kilpailuja.

Koulun jälkeen hän haluaa lähteä yliopistoon opiskelemaan hallintoalaa sekä pyrkivänsä valmistuttuaan rahoitusmarkkinoille.

Hän kertoo inhoavansa eniten teeskentelyä ja rasismia. Suomessa hän haluaa oppia maan kieltä sekä tutustua sen kulttuuriin.

Ensimmäinen Danielin isäntäperhe Suomessa on lähettämämme vaihto-oppilaan, Mariel Saveliuksen koti Jollaksessa. Toisena isäntänä on past presidenttimme Pekka Partonen.